Utama » » CERITA LAWAK: Suami Tetap Salah

CERITA LAWAK: Suami Tetap Salah


Isteri : Malam ni nak masak apa ??
.
Suami: Ikut awak je lah
.
Isteri : Aduh cakap lah nak makan apa , pening nak fikir ni..
.
Suami: masak ayam merah je lah
.
Isteri : Tapi semalam baru makan ayam ..
.
Suami: ok kalau macam tu buat ikan je lah..
.
Isteri : ikan ... alargh ikan tu beku nak kena tunggu lama
.
Suami: masak telor sambal je lah...
.
Isteri : isshhh telor je , takkan tu je ...awak makan lah , saya mana ler makan sangat
.
Suami: macam tu bungkus mamak je lahhh...
.
Isteri : mamak ??
.
.
Awak ni saya tanya nak masak apa , nak bungkus pulak..
cakap je lah saya masak tak sedap kan..?
.
.
.
Suami: ‪#putusasa‬ #haha
.
.
Isteri : ayam masak sambal ni nak makan dengan sayur apa ?
.
Suami: belajar dari pangalaman. sayur kangkung je lah .. kangkung kan awak suka makan , abang tak kisah...
.
Isteri : kangkung , kang saya masak abg tak makan lak ,
.
Suami: macam tu buat sayur taugeh air dah
.
Isteri : aduh taugeh habis lah bang
.
Suami: macam tu tak yah masak sayur , ayam je dah lah..
.
Isteri : takkan ayam je ... bosan lah nanti makan
.
Suami: macam tu ikut awak je lah nak masak sayur apa ...
.
Isteri : awak ni susah lah , tanya je masak ikut awak ....
.
Suami: ?????? (sabor je lah)
.
.
.
.
Isteri : ni dah nak cuti ni nak cuti ke mana ??
.
Suami: ( dalam hati : baik aku jangan cakap ikut suka awak , nanti kena lagi >.< ) jom gi pantai
.
Isteri : jangan lah..sekarang musim hujan..
.
Suami: macam tu kita gi cameron ...
.
Isteri : Musim hujan lah bang..jalanan licin
.
Suami: macam tu kita ke zoo...
.
Isteri : lakkk , buat apa ke zoo , tak best lah bang
.
Suami: hehe macam tu kita duduk rumah je lah , tengok tv (sambil usap rambut isteri )
.
Isteri : tu lah kan , cuti je bukan nak bawak saya pergi jalan !
.
Suami: ‪(tepuk dahi , salah aku lagi aduii...)
.
Isteri : awak tengok tu sweetnya suami isteri tu...
.
Suami: ohh .. bagus suami dia kan ..
.
Isteri : isteri dia untung ke , suami dia yang untung ??
.
Suami: dua dua untung lah tu .
.
Isteri : drama bermula
ohh dia untung lah ya dapat isteri macam tu , awak tak beruntung ke ??
.
Isteri : tak lah sayang , abg untung dapat sayang macam ni .. hehe
.
Isteri : kalau untung kenapa abg pandang perempua tadi tu lama lama ??
.
Suami: lah dah tadi awak tunjuk... ( >.< ) kena lagi aku ...
.
.
**
Isteri : bang tengok tu ,
.
Suami: (trauma) apa dia ?
.
Isteri : tengok tu , suami dia hensem , isteri dia nampak tua kan bang ... bang tngok lah tu , tengok lah .
.
Suami: (tengok sekilas)
Hmm....
.
Isteri : abang nape tak cakap apa apa eyh ? abang rasa yang sama ke dgn isteri abg ?? ye lah abng kan hensem , muka cukur selalu , saya nampak tua kan ?? kan ?? cakap lah...
dah lah ngaku je lahh...
.
.
Suami: ( kaku tak terkata )
.
.
.
. 
Hahaha

SHARE

ARTIKEL MENARIK...

0 comments:

Catat Ulasan



twitter facebook google plus linkedin rss feed email
ARTIKEL TERUS KE EMEL ANDA (klik sini)