Utama » » Bahaya Makan Kerang

Bahaya Makan Kerang


KERANG...

korang nak tau sebab kami org hat keja laut buang saja... kami takkan makan..
Sebenarnya ramai hat yg tak tau kemudoratan pasai kerang ni. aku ni malas ja nk bising2.. korang tentu ramai hat  suka sgt makan kerang ni.. kerang rebuih.. kerang bakaq cicah ngan ayaq asam picit limau.. kalu goreng kicap.. ramai kata sedap sgt kerang ni.. macam2 masakan sedap boh kerang.. walaupun hrga dia sekilo ada hat 10ringgit pun ramai beli jugak sbb suka makan kerang ni...
tp kalu korang nak tau.. kami hat dok keja laut.. tiap hari tgok kerang ni nak habaq kat korang ada satu bahgian kat kerang ni yg boleh meyebabkan tersumbat saluran pemakanan hangpa silap2 boleh bawa maut...

ni aku bgtau kat korang.. jangan dok makan bahgian luaq kerang sama sekali... bahaya Ooo.. senang cakap kulit kerang.. jgn dok buat pasai korang p makan.. tecekik boleh maut....sekian tq...

Ceria2  selalu sahabat syurga..tk mau stress2..

Sumber FB

SHARE

ARTIKEL MENARIK...

0 comments:

Catat Ulasan



twitter facebook google plus linkedin rss feed email
ARTIKEL TERUS KE EMEL ANDA (klik sini)